Nowy Monster – potwornie dobry motocykl!

Już jest! Nowe wydanie jednego z najbardziej kultowych modeli w historii marki. Odwiedź nasz salon, poznaj nowego króla nakedów i przekonaj się osobiście, czemu nadano mu pseudonim „Ristretto”, kojarzący się ze słynną włoską, bardzo mocną kawą.

Monster to jeden z najbardziej kultowych modeli Ducati produkowanych w ostatnich dziesięcioleciach. Jego pierwszy egzemplarz został zaprezentowany blisko trzy dekady temu, w październiku 1992 roku. Już w momencie premiery wzbudził bardzo duże zainteresowanie w motocyklowym świecie i kapitalnie trafił w gust bardzo licznych przyszłych nabywców. Śmiało można rzecz, że Monster dokonał prawdziwej rewolucji na rynku motocykli. Był pierwszym modelem w historii producenta z Bolonii, który nie miał ekstremalnie sportowego charakteru, dzięki czemu trafił też w gust mniej doświadczonych motocyklistów, czujących magię marki Ducati. Ta specyfika sprawiła, że okazał się wielkim hitem sprzedażowym. W styczniu 2021 roku został sprzedany 350-tysięczny egzemplarz „potwora”! Ducati jednak nie zwalnia tempa, nie spoczywa na laurach i cały czas udoskonala maszyny ze swojej oferty. Do salonów właśnie trafiła NAJNOWSZA GENERACJA MONSTERA! Ten motocykl nie zrywa z tradycją swoich poprzedników, ale jest jeszcze lepszy, jeszcze doskonalszy, daje jeszcze większy FUN z jazdy.

Ciągle kultowy i ponadczasowy

Mimo upływu lat ten legendarny naked nie stracił nic ze swojego charakteru. Ponad 350 tysięcy wyprodukowanych do tego momentu egzemplarzy teg modelu jest najlepszym tego dowodem. Kultowość Monstera w przypadkach wielu ludzi wpisała się w styl ich życia. Ten ognisty mechaniczny rumak dla sporej części pasjonatów to już nie tylko znakomity motocykl, ale również niemalże przyjaciel, czy też członek najbliższej rodziny.  Osoby te „potworowi” i marce Ducati z reguły pozostają wierne całymi, długimi latami.

Najnowsza generacja Monstera to kapitalne połączenie tradycji z nowoczesnością. Motocykl jest jeszcze doskonalszy w porównianiu do poprzeników, idealnie wpisujący się w najbardziej aktualne trendy, zastosowano w nim szereg nowinek technicznych, a jednak cały czas pozostający wierny tradycji i posiadający DNA protoplastów rodu „potworów”.  Mimo tego, że tegoroczny model epatuje nowoczesnością, to  jednak jednak założenia konstrukcyjne Monstera od prawie trzech dekad pozostają niezmienne, koncepcja maszyny ciągle bazuje na korzeniach z lat 90-tych. To wciąż pozbawiony zbędnych owiewek naked, oparty na ramie pochodzącej z superbike’a i napędzany mocnym silnikiem, który jednocześnie doskonale sprawdzi się w codziennym użytkowaniu na ulicach. 

Dobry jak włoska kawa

Sukces tego modelu bynajmniej nie jest dziełem przypadku. To poręczny, mocny i łatwy w prowadzeniu „potwór”, który z powodzeniem kontynuuje legendę swoich poprzedników. Znakomity nawet do jazdy po ulicach dużych, zatłoczonych metropolii. Łatwość manewrowania sprawia, że przejazd nim przez miasto, nawet w godzinach komunikacyjnego szczytu, nie jest męką, a zdecydowanie dużą przyjemnością. To znakomite narzędzie do walki z ulicznymi, wszechobecnymi korkami i idealny motocykl na początek wielkiej przygody z Ducati.

Nowy Monster został wyposażony w jeszcze mocniejszy i wydajniejszy w porównianiu z poprzednikiem, czyli modelem 821, silnik. Dodatkowo aż o 18 kilogramów została zredukowana jego masa własna.

Konstruktorzy najnowszej odsłony Monstera już na początku procesu projektowania nadali mu pseudonim Ristretto. Caffè ristretto to najmniejsza kawa, jaką można zamówić we włoskiej kawiarni. Zaledwie kilka kropel tego napoju to ekstrakt energii i smaku prawdziwej kawy. Podobnie nowy Monster jest esencją Ducati w najbardziej kompaktowej i lekkiej formie. 

Cały czas w ewolucji

Mimo, że model na rynku jest od blisko 30 lat, to jednak inżynierowie Ducati cały czas pracują nad tym, żeby ta ponadczasowa konstrukcja dopasowywana była do obecnych trendów i potrzeb kierowców, związanych chociażby z bezpieczeństwem czy aktualną specyfiką ruchu drogowego.   W najnowszym wydaniu zaprojektowany tak, żeby  być znakomitym sprzymierzeńcem użytkownika w każdej sytuacji – zarówno w zatłoczonym ruchu miejskim, jak i w trasie. Uniwersalny, wszechstronny, po prostu dla każdego, nawet dla kogoś, kto do tego momentu jeszcze nie był wytrawnym, doświadczonym motocyklistą.

Jeszcze więcej przyjemności z jazdy

Najnowsze modyfikacje tego cieszącego się od lat dużą popularnością modelu objęły zarówno zmiany stylistyczne, dodatkowe funkcje, zastosowanie mocniejszego i bardziej wydajniego silnika oraz niższą masę motocykla, po to, aby prowadzenie tej maszyny dawało maksymalna przyjemność z jazdy. Nowy Monster jest bardzo dynamiczny, zwrotny i niezwykle przyjazny nawet dla stosunkowo mało doświadczonego kierowcy. Dzięki swojej konstrukcji i zaawansowanej elektronice (m.in. wybór trybów jazdy, ABS, DTC – Ducati Traction Control, kolorowy wyświetlacz TFT, działający w górę i w dół quickshifter, DQS) daje wysoki poziom bezpieczeństwa niemal w każdych warunkach. 

Nowe wojownicze serce „potwora”

Ducati Monster najnowszej generacji to maszyna, której nie brakuje dynamiki i energii do walki w różnych sytuacjach drogowych, ale jednocześnie skonstruowana tak, żeby nawet zdecydowane manewry łączyły się z płynną, bezpieczną i przyjemną jazdą nawet dla kierowcy z mniejszym doświadczeniem w prowadzeniu motocykli. Napędzająca nowego Monstera jednostka napędowa Testastretta 11° V2 o pojemności 937 cm3 to gwarancja osiągów i zwinności. Zapewniają je moc wynosząca aż 111 KM i moment obrotowy na poziomie 93 Nm oraz płynna reakcja na ruchy manetki gazu przy każdej prędkości. To o dwa KM i 7 Nm więcej niż u poprzednika, czyli w modelu 821.Wojowniczy charakter tej maszyny pomaga okiełznać też płynnie pracujące sprzęgło antyhopingowe, zapewniające komfort zarówno w mieście, jak i w długich trasach oraz stabilność podczas agresywnych redukcji biegów.

Duch wyścigowego Panigale

Sprawdzona w wyścigach a następnie w drogowym modelu Panigale W Monstrze 821 zastosowano koncepcję wykorzystania silnika jako elementu struktury nośnej. Wcześniej takie rozwiązanie Ducati sprawdziło w wyczynowych wyścigach, a następnie przeniosło je do drogowego modelu Panigale. W efekcie uzyskano m.in. kompaktową i lekką, ale także dość sztywną ramę. Dwustronny aluminiowy tylny wahacz pozwolił na uzyskanie rozstawu kół wynoszącego aż 1474 mm.

Monster dla początkujących z kategorią A2

Nowy Monster oferowany jest też w słabszej wersji (35kW), którą jest przygotowywana specjalnie z myślą o początkujących motocyklistach, posiadaczach prawa jazdy kategorii A2.

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Czytaj więcej Akceptuję Odmawiam