STREETFIGHTER V4

Streetfighter-V4-1

Wielki powrót ulicznego wojownika

Jedna z naszych gorących premier na sezon 2020! Ducati Streetfighter powraca i to w jakim wydaniu?! Jeszcze mocniejszy, jeszcze szybszy, jeszcze zwinniejszy i bardziej bezkompromisowy. Nie może jednak być inaczej skoro podstawą do jego budowy był słynny już Panigale V4, który przeszło rok temu przebojem wdarł się na rynek superbike’ów! Nowy Steetfighter to poniekąd ta wyścigowa maszyna po odarciu jej z owiewek i zamontowaniu szerokiej kierownicy. 208-konne serce w tym ważącym 180 kilogramów wojowniku, gwarantuje niesamowite emocje i skoki adrenaliny przy każdym wyjeździe na ulicę.

Streetfighter-V4-2

Agresja i aerodynamika

Surowe, groźne spojrzenie nowego Streetfightera, znakomicie podkreślające jego wojowniczy charakter, to efekt zastosowania w nim minimalistycznej owiewki, znakomicie komponującej się z agresywnym kształtem nowych reflektorów. Elementami rozpoznawczymi tego modelu Ducati są też dwupłatowe spojlery po obu stronach. Stworzone zostały przez specjalistów wyścigowych z użyciem technologii CFD. Poza wyjątkową estetyką, zapewniają aż 28 kg siły aerodynamicznego docisku przy 270 km/h. Dzięki nim przednie koło unosi się mniej ochoczo, a Streetfighter V4 ma większą stabilność przy hamowaniu i w momencie inicjowania zakrętu. W tym motocyklu niepowtarzalny styl, dopracowana aerodynamika oraz zaawansowana elektronika płynnie się uzupełniają.

Streetfighter-V4-3

Mocy, przybywaj...

Nowy Streetfighter V4 napędzany jest silnikiem Desmosedici Stradale 90° V4 z czterema zaworami na cylinder o pojemności 1103 cm3. W tej konfiguracji jednostka dostarcza 208 KM (153 kW) mocy przy 12 750 obr/min, co jest niezrównaną mocą w swoim segmencie i perfekcyjnie pasuje do charakteru motocykla. Maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 11 500 obr/min pozostał praktycznie bez zmian w stosunku do Panigale V4. Specjalnie dopasowane mapowanie silnika pozwala na bezpieczne korzystanie z pełnych osiągów Streetfightera V4 na drodze. Końcowe przeniesienie napędu zostało skrócone względem Panigale V4, co skutkuje o 10% większym momentem na tylnym kole. Dzięki temu Streetfighter V4 zapewnia natychmiastową odpowiedź na każdą komendę rolgazu. Wartości mocy i momentu obrotowego można zwiększyć do 220 KM i 130 Nm po zastosowaniu wyścigowego układu wydechowego Ducati Performace od Akrapovič.

Streetfighter-V4-4

Jak w MotoGP

Silnik Desmosedici Stradale zaprojektowany został wokół trzonu silnika z MotoGP – wokół głowic cylindrów. Dzięki identycznym wymiarom i geometrii jak w Desmosedici GP, jednostka oferuje niezrównany przepływ płynów. Identyczna jest także konfiguracja: układ V4 o rozstawie 90° oraz obrót silnika o 42° do tyłu. To rozwiązanie czyni jednostkę kompaktową, pozwalając na centralizację masy i wyjątkową integrację z całym motocyklem. Kolejnym przykładem przeniesienia do nowego Streetfightera technologii wykorzystywanej przez Ducati w motocyklowym odpowiedniku Formuły 1 jest zastosowanie przedniej ramy Front Frame, która używa silnika jako elementu nośnego konstrukcji. Kompaktowa rama Front Frame waży tylko 4 kg, a przymocowana jest bezpośrednio do górnej części bloku przedniego cylindra i do głowicy tylnego cylindra. Blok silnika służy także jako punkty montażowe dla tylnego zawieszenia oraz dla jednostronnego wahacza. Tego typu konstrukcja zapewnia połączenie bardzo wysokiego poziomu sztywności z niską masą.

Streetfighter-V4-5

Zawieszenie i hamulce – level expert

Streetfighter V4 wyróżnia się też znakomitym zawieszeniem, składającym się z widelca Showa BPF o średnicy goleni 43 mm wraz z tylnym amortyzatorem Sachs, które posiadają pełną regulację. Kompletu dopełnia amortyzator skrętu Sachs oraz potężne zaciski hamulcowe Brembo Stylema, pracujące na tarczach przednich o 330 mm średnicy.

Streetfighter-V4-6

Mistrzowski rozmiar Pirelli

Streetfighter V4 wyposażony jest w 5-ramienne felgi z odlewanego aluminium. Na obręczach znalazły się opony Pirelli Diablo Rosso Corsa II w rozmiarach 120/70 ZR17 oraz 200/60 ZR 17 stosowane też w Mistrzostwach Świata FIM Superbike.

Streetfighter-V4-7

Cyborg na kołach

Streetfighter V4 posiada pakiet najnowszych technologii i asystentów. Centralnym punktem systemów jest 5-calowy wyświetlacz TFT, pochodzący prosto z Panigale V4. Ekran zdominowany jest przez wirtualny obrotomierz wraz z kontrolkami shift-light o zmiennych kolorach – umieszczono je w obudowie, informują o potrzebie zmiany biegu.
Elektronika zastosowana w modelu Streetfighter V4 rozwinięta została przez Ducati w MotoGP. Opiera się ona na 6-osiowym czujniku IMU nieustannie monitorującym pozycję i zachowanie motocykla. Elektroniczni asystenci czuwają nad każdą fazą ruchu, a ustawieniami systemów zarządzają trzy tryby jazdy z możliwością personalizacji. W wyposażeniu podstawowym znajdują się m.in. też:
ABS Cornering EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Slide Control (DSC), Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2, Engine Brake Control (EBC).

DUCATI STREETFIGHTER V4 – zobacz film promocyjny

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK