PANIGALE V4 SP

1 (7)

Nowa era w historii superbike'ów i Ducati

Prawdziwa rewolucja w świecie superbike’ów! To maszyna, która określana jest też mianem włoskiej symfonii osiągów i sportowych emocji! Motocykl, który praktycznie od dnia premiery stał się hitem i bardzo szybko zyskał rozgłos także na torach wyścigowych! Długo oczekiwane nowe wydanie Panigale, następca kultowego modelu 1299. Rodzina V4 niewątpliwie otworzyła nowy rozdział w historii marki i motocykli z tego segmentu.

2 (7)

Silnik jak z MotoGP

Panigale z rodziny V4 to pierwsze seryjnie produkowane Ducati, wyposażone w czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik, w którym wiele rozwiązań konstrukcyjnych zaczerpnięto wprost z maszyn startujących w „motocyklowej Formule 1”, czyli MotoGP. Dzięki temu sercu motocykl zapewnia niesamowite osiągi i jeszcze więcej przyjemności z jazdy. Silnik Desmosedici Stradale Ducati to jednostka napędowa 90° V4 o pojemności 1103 cm³ z wałem korbowym obracającym się w stronę przeciwną do kierunku jazdy, co jest pomysłem pochodzącym z MotoGP i pozwala na zredukowanie efektu żyroskopowego. Dzięki temu możliwa jest szybsza i bardziej precyzyjna zmiana kierunków, a także mniejsza tendencja do unoszenia się przedniego koła podczas przyspieszania oraz tylnego podczas hamowania. Układ silnika także pochodzi rodem z Ducati startujących w MotoGP. Pozwala on uniknąć stosowania wałka wyrównoważającego do wyeliminowania wibracji, co obniża masę i zwiększa moc, a także przekłada się na niezawodność jednostki. Na niesamowite osiągi wpływa rozrząd desmodromiczny, wykorzystujący zupełnie nowe, kompaktowe i lekkie elementy oraz sprawdzony w MotoGP zapłon Twin Pulse.

3 (7)

Mocne i wytrzymałe serce

Desmosedici Stradale to nowoczesna jednostka, której nazwa już sama w sobie mówi dużo. Układ cylindrów nowej jednostki o kącie 90* wraz z desmodromicznym sterowaniem rozrządu. Średnica tłoka, czyli 81mm jest to maksimum dopuszczone przez MotoGP. Zwiększony został skok tłoka, co bardzo poprawia nisko-średni zakres obrotów oraz ogranicza maksymalne obroty, po to aby panowanie nad tą niesamowicie dynamiczną maszyną było jeszcze łatwiejsze. Pomimo tak niesamowitych osiągów interwały serwisowe zalecone są co 12 000 km, a regulacja zaworów aż co 24 000 km.

4 (6)

Stworzony przy współpracy z Ducati Corse

Ten rewolucyjny superbike został opracowany we współpracy z zespołem fabrycznym Ducati Corse. Wszystko po to, aby amatorom sportowej jazdy oraz zawodnikom startującym w profesjonalnych wyścigach dostarczyć jak najlepszy motocykl. Moc 214 KM uzyskiwana przy 13 tys. obr./min. w połączeniu z rekordowym stosunkiem mocy do masy, wynoszącym aż 1.1 KM/kg i momentem obrotowym dochodzącym do 124 Nm przy 10 tys. obr/min. zapewniają wszystkim posiadaczom V4 S doznania zarezerwowane dotąd tylko dla wyczynowych zawodników. Parametry te przenoszone są na koło za pośrednictwem suchego sprzęgła, które jest niezwykle efektywne  podczas jazdy „na limicie”, a także lżejszego łańcucha znanego z topowego superbike’a Superleggera V4. Niesamowite wrażenia z jazdy dodatkowo potęguje wyjątkowy dźwięk silnika, na który wydatny wpływ ma zastosowanie desmodromicznego rozrządu.

5 (6)

Konstrukcja ze świata wyścigów

Inspiracje i rozwiązania z MotoGP zaczerpnięto nie tylko w przypadku silnika Desmosedici Stradale. Rama Panigale V4 SP także powstała w oparciu o doświadczenia wyniesione z tego najbardziej prestiżowego cyklu motocyklowego na świecie. Jest ewolucją koncepcji monocoque. która wykorzystuje silnik jako element nośny, zapewniając idealną sztywność i niską masę. Przednia część ramy waży zaledwie cztery kilogramy!  Kolejnym zapożyczeniem z wyścigów jest lekki, 16-litrowy zbiornik paliwa wykonany z aluminium, którego część znajduje się pod siedzeniem. Panigale z rodziny V4 to pierwsze seryjne motocykle, w którym wykorzystano opony Pirelli DIABLO TM Supercorsa SP, czyli te, które w wersji slick używane są w mistrzostwach świata World Superbike. 

6 (6)

Jeszcze bardziej „S”

Panigale V4 SP to jeszcze doskonalsza S-ka, stworzona z myślą o prawdziwych koneserach sportowego sznytu Ducati i amatorach szukających ekstremalnych wrażeń zarezerwowanych dotychczas tylko dla wyczynowych motocyklistów. To limitowana, numerowana seria, której każdy egzemplarz na półce amortyzatora ma wybity swój indywidualny i unikalny numer. Charakterystyczne malowanie „Winter Test” inspirowane jest wzorem Ducati Corse w motocyklach przygotowanych do przedsezonowych mistrzostw MotoGP i WSBK. Matowa czerń owiewek kontrastuje z czerwonymi akcentami i szczotkowanym aluminium na zbiorniku, nadając motocyklowi prawdziwie rasowy wygląd. Uwagę przykuwają też detale, jak barwy włoskiej flagi na karbonowych spojlerach bocznych. 

7 (6)

Stworzony do sportu

Skrót SP pochodzi od słów „Sport Production”. Ducati po raz pierwszy zastosowało go w przypadku legendarnego modelu 851. Teraz, po latach, SP powraca jako oznaczanie wyścigowych maszyn z Bolonii z homologacją drogową.  Torowe DNA tej wersji podkreślają pięcioramienne felgi wykonane w całości z włókna węglowego, regulowane podnóżki z anodowanego aluminium, karbonowe osłony pięt oraz łamane dźwignie zmiany biegów i hamulca. Z włókna węglowego wykonany jest też błotnik i pokrywa suchego sprzęgła. Zastosowanie takiej ilości karbonu i aluminiowych piast, sprawiło, że egzemplarze tej elitarnej serii są o 1 kilogram lżejsze od podstawowego Panigale V4 S. W zestawie są też zaślepki lusterek i stelażu tablicy rejestracyjnej. SP jest wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne jak choćby przednie zaciski hamulcowe Brembo Monoblock Stylema R i pompa hamulcowa Brembo z systemem MCS (Multiple Click System) z regulacją odległości pozycji dźwigni hamulca. SP wyposażone jest w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne jak choćby przednie zaciski hamulcowe Brembo Monoblock Stylema R i pompa hamulcowa Brembo z systemem MCS (Multiple Click System) z regulacją odległości pozycji dźwigni hamulca.

8 (6)

Nowe standardy technologii i bezpieczeństwa

Panigale V4 S zostało wyposażone w najnowocześniejszą i bardzo zaawansowaną elektronikę. Wiele wdrożonych rozwiązań to rewolucyjne i pionierskie koncepcje w świecie sportowych motocykli. Ogromnym atutem motocykla jest system ABS Bosch EVO Cornering. Kontrola trakcji DTC EVO dzięki współpracy z dostarczającą wszelkich danych na temat położenia, zachowania i prędkości motocykla platformą wieloosiowego czujnika IMU działa jeszcze szybciej i jeszcze bardziej precyzyjnie, bez zaburzania balansu motocykla. Zupełną nowością jest funkcja Spin on Demand umożliwiająca pokonywanie zakrętów na torze z płynnym uślizgiem tylnego koła, na co do tej pory pozwalać sobie mogli tylko wyczynowi zawodnicy. Kolejną nowością umożliwiającą tego typu jazdę jest opracowany razem z Ducati Corse, pracujący w dwóch trybach system Ducati Slide Control, zapewniający kontrolę nad uślizgami tylnego koła przy wyjściach z łuków.

9 (1)

Poraża dynamiką nawet podczas postoju

Motocykle Ducati od lat uchodzą za synonimy motocyklowego piękną, a marka za tą, która wyznacza standardy i wzorce estetyki w kolejnych segmentach. Cała rodzina Panigale od lat jest najlepszym tego dowodem. To doskonała wizytówka producenta z Bolonii, która imponuje nie tylko technologią i kapitalnymi osiągami, ale też pięknem. Panigale V4 S kontynuuje znakomitą tradycję poprzedników. Linia tej maszyny łączy w sobie włoską elegancję i styl z niesamowitą dynamiką i mocą. Kompaktowa sylwetka motocykla łączy w sobie smukłość i lekkość z elementami wskazującymi na potężną siłę, która tkwi  tym „ścigaczu”. Dzięki temu Panigale V4 S poraża dynamiką i energią w każdej sytuacji, nawet w trakcie postoju.

DUCATI PANIGALE V4 SP – zobacz film promocyjny

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK