PANIGALE V2 BAYLISS 1ST CHAMPIONSHIP 20TH ANNIVERSARY

Bayliss1

W hołdzie dla legendy

Jesienią 2021 roku minęło dokładnie 20 lat od chwili, gdy australijski kierowca Troy Bayliss startując na Ducati 996 R zdobył swój pierwszy tytuł Mistrza Świata Superbike (World Superbike, WSBK). Australijczyka z Ducati Corse przez lata łączyła szczególna więź i wspólnie sięgnęli po wiele sportowych sukcesów, w tym m.in. trzy mistrzostwa WSBK (2001, 2006, 2008) i aż 94 indywidualne podia w tym światowym czempionacie, w tym 52 zwycięstwa. Bayliss ponadto jest jedynym zawodnikiem w historii, któremu w jednym sezonie udało się zwyciężyć w rundach mistrzostw WSBK i MotoGP. Triumfalna chemia pomiędzy Ducati i gwiazdą „Baylisstic” została na nowo rozbudzona za sprawą tego okolicznościowej wersji Panigale. Jego nazwa została wybrana bezpośrednio przez zawodnika, który również aktywnie uczestniczył w tworzeniu koncepcji wyglądu, w tym malowania motocykla.

Bayliss2

21 – szczęśliwa liczba Troya i Ducati

Nowa, jubileuszowa wersja Panigale w swojej stylistyce ściśle nawiązuje do motocykla, na którym Bayliss w sezonie 2001 wywalczył swój pierwszy tytuł mistrza świata WSBK, czyli Ducati 996 R z 21 numerem startowym. Od tego momentu ta liczba stała się wyjątkowa, magiczna zarówno dla Australijczyka i Ducati, jak też dla licznych fanów marki na całym świecie. Stworzona w limitowanej serii na bazie Panigale V2 wersja „Bayliss 1st Championship 20th Anniversary” charakteryzuje się specjalnym wyścigowym designem, budzącym bezpośrednie skojarzenia z maszyną sprzed ponad 20 lat. Akcentami do niej nawiązującymi są między innymi legendarny numer startowy Troya oraz logo Shell umieszczone na bokach motocykla. Bazowym kolorem nadwozia jest czerwień, jednak dla podkreślania włoskiego rodowodu producenta dodano też sporo białej i zielonej barwy. Dodatkowo na zbiorniku paliwa umieszczono odwzorowanie autografu mistrza, a na potrójnym zacisku aluminiowym nazwę motocykla i numer egzemplarza limitowanej serii. Z kolei na siedzisku wyhaftowany jest numer startowy Troya, #21, który wraz z zielonymi i czerwonymi pasami symbolizuje włoską flagę.

Bayliss3

Wyścigowy nie tylko z wyglądu

W porównaniu do standardowego Panigale V2, limitowana wersja Bayliss 1st Championship 20th Anniversary jest o prawie 2 kilogramy lżejsza. Redukcja masy stała się możliwa między innymi dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego i wybraniu konfiguracji pojedynczego siedzenia, która wyraźnie nawiązuje do specyfiki wyczynowego motocykla wyścigowego (siedzenie pasażera i podnóżki są dostępne opcjonalnie w dostarczonym wyposażeniu). Aby zwiększyć wydajność motocykla podczas jazdy na torze, Ducati zdecydowało się wyposażyć Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary w komponenty Öhlins. Przedni widelec NIX30 i tylny amortyzator TTX36 gwarantują maksymalną płynność jazdy. Zostały zaprojektowane z myślą o osiągnięciu optymalnych osiągów na torze, tak, aby motocykl był bardziej precyzyjny i oferował kierowcy lepsze wyczucie i większe wsparcie we wszystkich fazach jazdy. Dzięki możliwości regulacji amortyzator skrętu pozwala na personalizację dostosowaną do stylu jazdy i charakterystyki toru. Wyposażenie uzupełniają sportowe manetki, osłona tłumika z włókna węglowego i tytanu oraz siedzenie kierowcy wykonane poprzez połączenie dwóch różnych materiałów technicznych z podwójnymi, czerwonymi szwami. Motocykl jest wyposażony również w specjalny system hamulcowy oraz inne, unikalne elementy techniczne.

Bayliss4

Historyczny design, teraźniejsze osiągi

Choć stylistyka motocykla inspirowana jest legendarnym Ducati 996 R z Mistrzostw Świata Superbike 2001, to jednak napędzany jest jednym z najnowszych silników Ducati, a konkretnie  bardzo nowoczesną dwucylindrową jednostką Superquadro o pojemności 955 cm3 (zgodną z normą Euro 5), o mocy maksymalnej 155 KM przy 10 750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 104 Nm przy 9 000 obr./min. Podwozie, jak w przypadku innych V2, oparte jest na ramie typu monocoque, a w elegancki i sportowy design wpisują się też cechy charakterystyczne wyższego modelu, czyli Panigale V4.

Bayliss5

Skuteczny na torze, bezpieczny na ulicy

Pakiet systemów elektronicznych, zwiększających bezpieczeństwo i kontrolę dynamiki pojazdu, obejmuje funkcję „cornering” stosowaną w systemie Bosch ABS, quickshifter, która działa również podczas redukcji biegów oraz kontrolę trakcji, hamulca silnikowego i maksymalnego unoszenia się koła (Ducati Quick Shift, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control). Wszystkie systemy kontroli są zintegrowane z trzema trybami jazdy (Race, Sport i Street), które można modyfikować na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 4,3 cala z grafiką i interfejsem zaprojektowanym tak, aby nawigacja po menu i regulacja ustawień były intuicyjne, oraz aby umożliwić natychmiastową identyfikację wybranego trybu jazdy.

PANIGALE V2 BAYLISS 1ST CHAMPIONSHIP 20TH ANNIVERSARY – zobacz film promocyjny:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK