HYPERMOTARD 950 RVE

1

Supermoto? Nie. Hypermoto!

Hypermotard to niezwykle wszechstronny rumak z Bolonii. Cechuje go mocna jednostka napędowa o charakterystycznych dla Ducati cechach, wśród których jest m.in. słynny desmodromiczny rozrząd. Możliwości dwucylindrowego serca, sportowy charakter marki w połączeniu z lekkością i minimalistycznym stylem supermoto, zaowocowały powstaniem niezwykle uniwersalnego i posłusznego miejskiego zawadiaki. Maszynę cechuję stosunkowo niska masa własna, niewiarygodna lekkość prowadzenia, kapitalne hamulce, duży skok zawieszenia i bardzo elastyczny silnik. Skojarzenia z supermoto nasuwają się automatycznie, aczkolwiek Ducati pewne rzeczy robi po prostu lepiej.

2 (1)

Włoski temperament, sportowy charakter

Od dwóch lat ten pełen gorącego, południowego temperamentu i wyrafinowanego włoskiego stylu motocykl dostępny jest w nowym wydaniu! To już trzecia generacja tego ponadczasowego modelu. Dzięki szeregowi modyfikacji Hypermotard stał się jeszcze bardziej wyścigowy, dający jeszcze więcej adrenaliny, a przy tym bardziej przyjazny dla kierowcy. Hypermotard – ten flagowy model Ducati stworzony głównie do świetnej zabawy, został poddany gruntownej przebudowie, a jego nowy wygląd jeszcze mocniej nawiązuje do świata wyścigów supermoto.

DU 2020-05-11 HYPER RVE

Rysy drapieżnika

Wysoka kanapa z wąską częścią środkową, płynnie przechodząca w 14,5-litrowy zbiornik paliwa, tworzą wizerunek ściśle powiązany ze światem sportu motocyklowego. Agresywna forma, złożona z ostrych, czystych linii i gładkich powierzchni – staje się jeszcze mocniejsza dzięki podwójnym tłumikom umieszczonym pod kanapą, wąskiej sylwetce i kultowemu już widokowi z przodu, zdominowanemu przez ostry „dziób” z reflektorem w kształcie przypominającym tablicę z numerem startowym. Co więcej, charakterystyczne światła do jazdy dziennej dają Hypermotardowi zdecydowanie nowoczesny, technologiczny wygląd.

DU 2020-05-11 HYPER RVE

Sztuka ulicy

950 RVE to najnowsze wydanie Hypermotarda. To wersja, która jest nawiązaniem do koncepcyjnego egzemplarza 950 Concept, zaprezentowanego w 2019 roku na prestiżowym pokazie Concours d’Elegance Villa d’Este. RVE wyróżnia ekskluzywne, niezwykle efektowne malowanie, które jest inspirowane sztuką ulicy – streetartem. Napis na zbiorniku paliwa nasuwa bezpośrednie skojarzenia z miejskim graffiti.  Po raz pierwszy, na tak rozległej i nierównej powierzchni, Ducati użyło ultra-cienkich kalkomanii waterslide. Aplikowana jest podczas fazy tworzenia malowania, a proces ten jest wyjątkowo długi, skomplikowany i wymaga wyspecjalizowanych umiejętności. Wynik końcowy jest porównywalny z detalami malowanymi technologią airbrush – grafika charakteryzuje się wysoką jakością, jest niewyczuwalna w dotyku oraz pozostaje wyjątkowo wytrzymała. Te designerskie malowanie jeszcze bardziej podkreśla charakter tego niezwykłego motocykla, który łączy w sobie swobodę, luz i lekkość z zadziornością i walecznością

5

Hyperkomfort, hyperkontrola

Zmieniona pozycja kierowcy maksymalizuje przyjemność i kontrolę. Nowy Hypermotard 950 może pochwalić się szerszą kierownicą, węższymi bokami i nową kanapą, która ułatwia ruch podczas jazdy. Stopy można umieścić pewnie na ziemi dzięki zmniejszonemu o 53 mm rozstawowi podnóżków. Siedzisko nowego Hypermotard 950 jest płaskie i długie, z lekko podniesioną strefą pasażerską dla większego komfortu.

6

Zawsze mocny, stale pod napięciem

Modyfikacje objęły również jednostkę napędową. Hypermotard 950 wykorzystuje zaawansowany dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm³. Po dogłębnym przeglądzie (i zmniejszeniu masy o 1,5 kg) silnik ten generuje o 4 KM więcej niż jego poprzednik, osiągając 114 KM przy 9000 obr./min. Zapewnia on płynną siłę ciągu w całym zakresie obrotów, osiągając maksymalny moment obrotowy przy 96 Nm przy 7250 obr./min. W modelu Hypermotard 950 około 80% momentu obrotowego jest dostępne już przy 3000 obr./min., a co najmniej 88% pomiędzy 5000 a 9000 obr./min. Zwiększył się stopień sprężania – 13,3: 1 w przeciwieństwie do 12,6: 1 w poprzedniej wersji, zmieniono profilowanie krzywek wylotowych, nowy jest układ wydechowy z tłumikami pod kanapą. Paliwo podawane jest przez nowy, 53-milimetrowy korpus przepustnicy, a nowa jednostka sterująca silnika i nowa system Ride-by-Wire zapewniają płynne zasilanie. Hypermotard 950 korzysta również z nowych, lżejszych obudów sprzęgła i alternatora, lżejszej skrzyni biegów, aluminiowego (zamiast stalowego) napinacza łańcucha i magnezowych pokryw zaworowych.

7

Długie interwały serwisowe

Zawieszenie Hypermotarda 950 to w pełni regulowany, aluminiowy widelec Marzocchi o średnicy rur 45 mm, zapewniający skok przedniego koła wynoszący 170 mm. Jest on o pół kilograma lżejszy od widelca montowanego w poprzedniej wersji motocykla. Z tyłu pracuje pojedynczy amortyzator Sachs, dający skok 150 mm. Współpracuje on z jednostronnym aluminiowym wahaczem.
Przedni hamulec to podwójna tarcza o średnicy 320 mm, na której pracują 4-tłoczkowe zaciski Brembo M4.32 Dzięki aluminiowym kołnierzom tarcz udało się zmniejszyć masę całego elementu o 600 gramów. Z tyłu pracuje pojedynczy zacisk Brembo na tarczy o średnicy 245 mm. Układ hamulcowy Hypermotarda 950 to komponenty z najwyższej półki, zapewniające najwyższą skuteczność hamowania – cechę, która zawsze była znakiem rozpoznawczym Ducati.
Motocykl toczy się na aluminiowych kołach z trzema ramionami w kształcie litery Y. Standardowo montowane są tu opony Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR17 z przodu i 180/55/55 ZR17 z tyłu. W porównaniu do poprzedniego modelu, koła te są lżejsze o kolejne 800 gramów.

8

Zawieszenie i hamulce – standard Ducati

Zawieszenie Hypermotarda 950 to w pełni regulowany, aluminiowy widelec Marzocchi o średnicy rur 45 mm, zapewniający skok przedniego koła wynoszący 170 mm. Jest on o pół kilograma lżejszy od widelca montowanego w poprzedniej wersji motocykla. Z tyłu pracuje pojedynczy amortyzator Sachs, dający skok 150 mm. Współpracuje on z jednostronnym aluminiowym wahaczem.
Przedni hamulec to podwójna tarcza o średnicy 320 mm, na której pracują 4-tłoczkowe zaciski Brembo M4.32 Dzięki aluminiowym kołnierzom tarcz udało się zmniejszyć masę całego elementu o 600 gramów. Z tyłu pracuje pojedynczy zacisk Brembo na tarczy o średnicy 245 mm. Układ hamulcowy Hypermotarda 950 to komponenty z najwyższej półki, zapewniające najwyższą skuteczność hamowania – cechę, która zawsze była znakiem rozpoznawczym Ducati.
Motocykl toczy się na aluminiowych kołach z trzema ramionami w kształcie litery Y. Standardowo montowane są tu opony Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR17 z przodu i 180/55/55 ZR17 z tyłu. W porównaniu do poprzedniego modelu, koła te są lżejsze o kolejne 800 gramów.

9

Technologia klasy premium

Model Hypermotard 950 wyposażono w wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3 cala. Grafika i interfejs, zgodne z tymi w Panigale V4, ułatwiają przeglądanie i ustawianie menu, umożliwiając jednocześnie szybszą identyfikację wybranego trybu jazdy. Wyświetlacz wyraźnie i natychmiast pokazuje wszelkie zmiany dokonane w ustawieniach, co odbywa się za pomocą schematów wyjaśniających dostosowywany system i stopniowanej skali. Niezwykle lekki, kompaktowy zestaw reflektorów wyposażony jest w światła do jazdy dziennej (DRL), aby zapewnić doskonałą widoczność pojazdu w świetle dziennym. Natomiast z tyłu pasek LED działa jako światło tylne i światło stopu. Automatycznie wyłączające się przednie kierunkowskazy LED zostały włączone do osłon dłoni, aby zachować czystą, minimalistyczną linię motocykla. Hypermotard 950 wyposażony jest również w gniazdo USB, umieszczone pod kanapą.

DUCATI HYPERMOTARD 950 RVE – zobacz film promocyjny

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK